Look

25.3. - Jedeme pro Sebíka
Policie ČR - fyzické testy
Lyžařský kurz 2.B - 2024
Stubai 2024
Maturitní ples tříd 4.A.B - 9.12.2023

 

Exkurze ČSOB

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dne 30. února se třída 3.AB zúčastnila exkurze do banky ČSOB a jejího tzn. Call centra ve městě Náchod, a to jako součást rozšíření výuky ekonomiky.

       Exkurze začala již ve zmíněném Call centru, což je ústředna pro přijímání hovorů od zákazníků. Pracovníci tam v celkem 2 rozsáhlých sálech přijímají jak telefonické hovory, tak zprávy, maily či video hovory. Předtím než jsme nahlédli do provozu, tak nás pan ředitel přivítal a představil nám banku ČSOB jako takovou. V jeho prezentaci nám popsal fungování banky, služby které svým zákazníkům nabízí, a také její postavení mezi konkurencí. Také nás seznámil s budoucími plány, které třeba zahrnují novou centrálu ČSOB v Hradci Králové, která by měla být dokončena roku 2021 a poté bude s kapacitou až 1000 pracovních míst 2. největším sídlem této banky a jednou z nejmodernějších administrativních budov v republice. Výklad pana ředitele byl velmi profesionální a zajímavý.

       Následně jsme měli šanci podívat se do jednoho ze sálů, kde poradci přijímají hovory od zákazníků. Práce je to velice náročná protože pracovník musí dodržovat dané předpisy, které má nařízené. Ty se týkají např. čekací doby zákazníka, rozsahu nabízených služeb a základních pravidel komunikace. Pracovník musí v jakékoliv situaci odborně a pohotově reagovat na jakýkoliv dotaz či připomínku. On-line poradenství se s dobou neustále zlepšuje. Zákazník má tedy možnost nejenom řídit z pohodlí domova svůj účet, ale také mít možnost okamžitého spojení a konzultace s odborným pracovníkem. Je ale nutno dodat, práce v takovémto prostředí není pro každého.

       Druhá část exkurze ale byla o poznání zajímavější. Přesunuli jsme se do budovy banky ČSOB v Náchodě. Opět nás na místě přivítal její provozní ředitel a opět nás pozval do konferenční místnosti. Neměl však připravenou žádnou prezentaci, namísto toho si pro nás připravil několik otázek týkající se historie a současnosti banky. Kdo na otázku odpověděl správně, obdržel drobnou odměnu v podobě propisky či klíčenky. Toto byl dle mého názoru skvělý nápad a je to zaručený způsob jak si udržet pozornost obecenstva. Poté nás pan ředitel vzal na exkurzi skrz téměř všechny prostory banky. Myslím, že do prostoru se servery, do sejfu a do nitra bankomatu se obyčejný smrtelník jen tak nepodívá. Pán nám představil náplň práce zaměstnanců na určitých místech, představil nám funkci pokladní, která přijímá finanční obnos, který si zákazník chce uložit, představil nám techniku, se kterou zaměstnanci pracují, vzal nás do prostorů sejfu který je náročnějším zákazníkům k dispozici a v neposlední řadě jsme se také podívali, jak funguje bankomat a obsluha nám pověděla o celkem nedávném pokusu o jeho vykradení. Samozřejmě, neúspěšném.

       Celkově se mi tento den velice líbil, bylo to vhodné oživení výuky a takovýchto exkurzí by mohlo být v budoucnu více. Třeba i do ČNB. Děkujeme tedy učitelům, že nám toto bylo umožněno a samozřejmě také pracovníkům banky ČSOB, kteří nám poskytli důležité a zajímavé informace.

 Adam Osoba, 3.B