Novinky

PRÁZDNINOVÝ PROVOZ
Licence fitness instruktora pro naše studenty
Odborné praxe cestovního ruchu - průvodcovská činnost
Cambridgeské zkoušky přímo v naší škole
UNESCO - projektový týden
Základy trestní odpovědnosti - přednáška PČR
Jedeme pro Sebíka
ERASMUS+ - stínování Madrid
ERASMUS+ metodické kurzy pro učitele
Policie ČR - fyzické testy

Poznávací zájezd do Švédska (1. - 9. 9. 2023)

Minulý týden jsme pod dohledem paní učitelky Galbové, paní Rudolfové a pana učitele Tomka navštívili s cestovní kanceláří Scandia Dánsko a Švédsko. V pátek 1. září jsme vyjeli z Náchoda a po dlouhém nočním přejezdu na sever nás v sobotu dopoledne vítalo hlavní město Dánska, Kodaň. Při hodinové plavbě městem jsme viděli všechny tamější pamětihodnosti. Následoval další přejezd, dále na sever. Náš penzion Anneberg se nacházel v městečku Bottnaryd, asi 20 kilometrů od Jönköpingu. Po výborné, typicky švédské večeři, nás čekal zasloužený odpočinek. Dalšího rána jsme se vydali do města Goteborg. Automobilovým nadšencům je jasné, že v tomto městě sídlí mimo jiné i automobilka Volvo, jejíž muzeum jsme navštívili. Následovalo Universeum, což byla unikátní procházka exotickou přírodou v budově v centru města. Vrcholem výletu se stal zábavní park Liseberg.

Další den (v pondělí) jsme si přivstali. Důvodem byl výlet do hlavního města Švédska, Stockholmu. Počasí nám přálo, a tak jsme po prohlídce centra města mohli pokojně navštívit i Vasovu loď či muzeum kapely ABBA, i když to jen zběžně. Úterý bylo ve znamení odpočinku. Po návštěvě kostela v Bottnarydu jsme se prošli kolem jednoho z mnoha zdejších jezer. Odpoledne jsme se měli možnost projet na kánoích či na kolech, nebo se prostě projít po krásném okolí našeho penzionu. Příjemný den byl zakončen grilováním a zábavným večerem. Ve středu jsme navštívili městečko Grenna, domov lékořice. Ve čtvrtek nás čekal Jönköping, město proslulé bezpečnými zápalkami, jejichž muzeum jsme navštívili. Neminuli jsme ani muzeum další švédské stálice, Husqvarny. Stihli jsme zde také nakoupit zásoby na páteční cestu k domovu. V pátek ráno jsme se rozloučili s penzionem a vyrazili jsme do nedalekého Losího safari. To bylo velice příjemné zakončení našeho výletu.

Tato výprava se nám velice líbila a těšíme se na další podobné akce.