- Základní údaje
Appleby (Velká Británie) – ERASMUS+ - schůzka koordinátorů
Ve dnech 13. – 16. října se konala schůzka koordinátorů projektu ERASMUS+ „Moving Waters – how water shapes us“. Na této schůzce se sešli zástupci partnerských zemí Itálie, Německa, Nizozemí, Velké Británie a České republiky. Společně byla zhodnocena práce na projektu, který trval dva roky a během něhož se žáci všech partnerských škol seznámili jak s těmito zeměmi, tak s jejich historií a kulturou, vzdělávacím systémem a způsobem života vůbec. Byla utvořena přátelství, která trvají dodnes, žáci si procvičili svoji angličtinu a získali mnoho zkušeností a zážitků, které je v jejich rozvoji posunuly zase o krok dál. Děkujeme všem účastníkům projektu – byli jste skvělí!
Již nyní se těšíme na nový projekt ERASMUS+, který odstartoval 11.10.2019. Tento projekt nese název „European Citizenship – Cultural heritage unites us“ a budou se ho účastnit partnerské školy ze Španělska, Dánska, Malty a České republiky.
- Základní údaje
#ErasmusDays
Dne 11. 10. 2019 byl odstartován nový projekt ERASMUS+ „European Citizenship – cultural heritage unites us“, který potrvá do 31. 8. 2021. Partnerské školy v tomto projektu jsou střední školy z Malty, Dánska a Španělska. Celý projekt připravila a sepsala naše paní učitelka a koordinátorka mezinárodních projektů Mgr. Ivana Šimková a naše škole je tedy v tomto projektu koordinátorskou školou. Do projektu bylo vybráno 12 žáků školy dle jejich motivačních dopisů.
- Základní údaje
Záznam z 25. zasedání Valného shromáždění Sítě přidružených škol UNESCO v České republice - ZNOJMO
Ve dnech 23. a 24. září 2019 se zástupci naší školy zúčastnili 25. zasedání Valného shromáždění Sítě přidružených škol UNESCO v ČR, které hostila Základní škola JUDr. Josefa Mareše a Mateřská škola Znojmo, příspěvková organizace ve Znojmě. Místem zasedání byl Štukový sál Louckého kláštera.
Úvodní vystoupení zahájila Mgr. Eva Hubatková, ředitelka hostitelské školy, a poté proběhla i vystoupení významných hostů - pánů Jana Groise, MBA, starosty města Znojma a prof. PhDr. Stanislava Štecha, CSc., předsedy České komise pro UNESCO.
Další částí programu byl blok tematických prezentací, kde Mgr. Eva Hubatková, ředitelka školy představila Základní školu JUDr. Josefa Mareše a Mateřskou školu ve Znojmě. Následně pokračovala Mgr. Gabriela Hagarová ze ZŠ JUDr. Josefa Mareše Znojmo, která přednesla příspěvek na téma „ Inkluze“. Další slovo si vzala Mgr. Lenka Reiterová, náměstkyně ředitele vedoucí odboru ochrany přírody a krajiny, botanik NP Podyjí, která mluvila o edukaci v oblasti původu potravin, potravinové bezpečnosti, hnojení a biodiverzity.
Poté vybrané školy prezentovaly své návrhy projektů konané v rámci Týdne škol UNESCO ve školním roce 2018/2019 na téma: „Mezinárodní rok jazyků původních obyvatel“, „Mezinárodní rok umírněnosti „ a „Mezinárodní rok periodické soustavy prvků“.
Ostatní školy své akce konané v rámci Týdne škol UNESCO předvedly prostřednictvím prezentací, které byly promítány ve smyčce v průběhu celého zasedání.
V odpoledních hodinách proběhly skupinové prohlídky Znojma - hradební opevnění, radniční věž a podzemí, prohlídku historického centra města, nebo prohlídku expozice pivovarnictví.
Druhý den byl zahájen na ZŠ JUDr. Josefa Mareše, kde proběhla návštěva hostitelské školy a kde byla možnost navštívit inspirativní hodiny, workshopy a diskuze s odborníky. Poté jsme se opět přesunuli do sálu Louckého kláštera, kde národní koordinátor zhodnotil stav členské základny, představil plán činnosti Sítě na školní rok 2019/2020 a představil témata pro nový školní rok v rámci Týdne škol UNESCO.
- výročí úmrtí Jana Ámose Komenského
- výročí Sametové revoluce
- Mezinárodní rok zdraví rostlin
Na závěr Valného shromáždění opět proběhl blok prezentací vybraných škol, kde i naše škola přednesla své projekty konané v rámci Týdne škol UNESCO ve školním roce 2018/2019.
Šárka Rudolfová
- Základní údaje
Adaptační kurz 1. ročníku v Jizerských horách
Druhý zářijový týden se pro první ročník konal seznamovací kurz v pěkném prostředí Jizerských hor v penzionu Černá Říčka. Nejen utvoření nového třídního kolektivu a navázání nových přátelství, ale poznávání zajímavostí v okolí bylo cílem tohoto kurzu.
Viděli jsme harrachovské skláře, Mumlavské vodopády, poznali zámek Lemberk, v Jablonci n. N. bižuterii a její muzeum a nakonec se vykoupali a zrelaxovali v aquaparku. Krásné výhled do okolí jsme měli z vrcholu Ještěd.
S krásným počasím a kvalitní stravou se adaptační kurz velmi vydařil.
Mgr. Martin Vrabec
- Základní údaje
Okresní kolo škol v přespolním běhu se konalo 26. 9.2019 v Polici n. M.
Naše družstvo dívek obsadilo krásné 3. místo a chlapci 4. místo!
Naši školu reprezentovali: Brklová Andrea, Šimková Krystýna, Šolínová Denisa, Náglová Radka, Kopecká Michala, Šrajbrová Nikola a chlapci Prouza Filip, Osoba Adam, NyČ Adam, Sochor Rostislav, Nývlt Tomáš.
Za reprezentaci školy děkujeme!!!!! MV
- Základní údaje
Odborná stáž ve Španělsku
Žákyně 3. ročníku studijního oboru Cestovní ruch Tereza Škodová a Eliška Klučková se zúčastnily odborné výměnné stáže ve Španělsku. Dívky pracovaly na recepci hotelu Ciudad de Lleida, kde měly možnost procvičit si, jak studovanou španělštinu a angličtinu, tak své odborné znalosti z předmětů služeb cestovního ruchu. Ubytování bylo realizováno v rodinách žáků partnerské školy Institut Maria Rúbies. Jedná se o střední odbornou školu ve městě Lleida, se kterou naše škola spolupracuje již třetím rokem. I v tomto školním roce 2019/2020 budeme organizovat další výměnné pracovní stáže pro žáky naší školy.
Mgr. Dana Jarolímová
- Základní údaje
"European citizenship - Cultural heritage unites us"
Project outcomes:
2) Brochures:
- Visited places: Spain, Malta, Czech
- Cultural heritage: Spain, Malta, Czech
|
Název projektu: Europea Citizenship – Cultural heritage unites us
Délka projektu: 1.9.2019 – 31.8.2022
Koordinátor projektu: Mgr. Ivana Šimková
Registrační číslo projektu: 2019-1-CZ01-KA229-061113
Webové stránky projektu: https://twinspace.etwinning.net/70782/pages/page/733408
Partnerské školy:
ACADEMIA MERCURII soukromá střední škola, s.r.o.
Náchod, Česká republika
www.amnachod.cz
Vordingborg Gymnasium & HF
Vordingborg, Dánsko
www.vordingborg-gym.dk
Sacred Heart Minor Seminary
Victoria, Malta
www.gozoseminary.com
Ies Joaquin Turina
Madrid, Španělsko
www.iesturina.es
Project Summary:
At this time when Euro-scepticism is growing across Europe, we as teachers feel the necessity and the responsibility to foster EU citizenship awareness and positive attitudes to it in our students and local communities. We aim to foster them through sharing cultural heritage of the participating countries to educate and remind especially our young people of the importance to respect and protect all cultural heritage, as we are strongly convinced that our heritage shapes our identity and attitudes both national and European. Helping and encouraging the youth to create a positive attitude to European citizenship through cultural heritage and helping our students to understand other cultures is an important challenge for us. Knowing better history, traditions, languages and culture of other European countries helps us to construct our identity of an European citizen and a sense of belonging to Europe. For our project, we found it important to include schools from different regions of Europe which cultures are not alike so that students can find significant cultural differences. About 60 students will get the opportunity to travel (per meeting there will be 4-6 students from every country accompanied by 2 teachers) aged 12-18 years. Teachers will have the unique opportunity to share their knowledge and skills too. During short-term staff trainings, three teachers per each school will be trained in dropping out prevention methodologies and in digital skills through the training of ICT tools use with the emphasis on eTwinning and Twinspace. But the main objective of our project is to raise the interest of our pupils in valorizing and respecting cultural heritage of participants‘ countries and to raise their European citizenship awareness. Along with, we aim to promote the acquisition of skills, competences and attitudes of both students and teachers. More in specific, our project aims to increase students' intercultural competences, to enhance multilingualism by teaching and learning English (which is the main language of the project for communication and project activities) and Spanish languague (activities done in Spanish will be a part of each students meeting, as Spanish is taught in all the schools), to foster digital skills of both, students and teachers by the use of eTwinning, Twinspace, Kahoot, Instagram and other ICT tools during the project; to increase the self-confidence of our students, to decrease the level of early school leaving in our schools by promoting new dropping out prevention methodology, to observe and then to use more innovative and activating didactis for teachers, to create new didactic material in 5 languages and above all to challenge Euroscepticism by boosting European citizenship awareness through sharing the value of European cultural heritage among students, local communities and wider public.We also wish to create a network of schools for further projects of European cooperation. We would like to show our students as much of cultural heritage of each participant country as possible, trying to highlight representative examples of various fields of cultural heritage including some UNESCO World Heritage sites or other historical monuments, crafts, famous paintings, music, traditional cuisine, literature, rural architecture or museums of history which will be supported by various workshops. We will also meet local politicians who will speak to the students explaining them the importance of European citizenship which will be supported by series of workshops and activities (including Twinspace video conference of students) to positively influence the attitudes of our students towards European citizenship. The combination of the knowledge of cultural heritage of European countries and activities promoting the proud feeling of being an European citizen will lead to the rise of European citizenship awareness of our students and hopefully will also affect their families and local communities. All project results will continue their lives after the end of the EU funding on our Twinspace project webpages containing our project brochures, press releases, logo, posters, links to videos/vlogs, Kahoot quiz etc. Brochures will also be provided to public in centres for teachers‘ education, in local tourist information centres and offered for sharing with public in local communities or associations to foster sharing the cultural heritage of participant countries and positive attitudes of local people to European citizenship. Lesson materials or the language survival kit can be used in lessons of any teacher as all the material will be open to public (along with dropping out prevention methodology materials) through our Twispace webpages. We strongly believe that our project activities will lead to higher European citizenship awareness in our communities, as we are convinced that sharing the value of European cultural heritage unites us and makes us believe in European citizenship
Schůzky: vzhledem k zdravotně-bezpečnostní situaci v partnerských zemích budou schůzky realizovány až od roku 2022.
DÁNSKO – leden 2022 (pouze učitelé)
ČR – 13. - 19. březen 2022
ŠPANĚLSKO – 22. 30. duben 2022
MALTA – 8. -14. květen 2022
Napsali o nás |
|||||
Prosinec 2019.pdf | |||||
|
|||||
- Základní údaje
Školní výlet 3. ročníku do kempu Pecka
Poslední týden v červnu se třída 3. AB vypravila na školní výlet do kempu Pecka, aby strávila poslední dny školy v příjemném prostředí.
Kemp poskytuje dobré zázemí a bohaté sportovní vyžití, jako je plavecký bazén, kurty na volejbal, nohejbal a beachvolejbal. Dále je zde možné hrát stolní tenis, basketbal a využít trampolínu nebo horolezeckou stěnu.
Protože jsme byli na výletě v období největších veder, přes den byli všichni u bazénu a opalovali se. Navečer se zájemci o sport účastnili různých her, například: basketbal, stolní tenis a kriket.
Večer jsme poseděli u ohně, poslouchali hudbu a opekli buřty. Přišla také řada na noční turistický výšlap na hrad Pecka za východem slunce.
Doufám, že se všem výlet líbil, tak jako mě a přeji všem příjemné a dlouhé prázdniny.
Třídní učitel - H. Sršeň
- Základní údaje
Odborné praxe: Španělsko vs. ČR
Letošní školní rok, opět organizujeme pro naše žáky výměnnou pracovní stáž. Naším partnerem je střední odborná škola ve španělské Lleidě - Institut Maria Rúbies. Dvě žákyně španělské střední školy právě vykonávají svoji odbornou praxi zde v Náchodě. Jejich pobyt je organizován jako klasická výměna. Tedy, zase příští týden odjedou dvě žákyně naší školy do španělské Lleidy, kde bude řada na nich, aby si poradily se svojí španělštinou a angličtinou na recepci v hotelu Ciudad de Lleida.
Dívkám přejeme, aby se jim odborné praxe vydařily a zůstaly na ně jen ty nejlepší vzpomínky!
- Základní údaje
Pracovní exkurze do ZOO Dvůr Králové n. L.
V úterý 18. 6. 2019 se první ročník, v rámci výuky biologie, vydal pracovně do ZOO Dvora Králové n. L., kde žáci měli plnit zadané úkoly týkající se živočichů žijících v dané ZOO.
Výstupem exkurze byla seminární práce na určené téma.
Mgr. Martin Vrabec – učitel BIO