- Základní údaje
*MŮŽEŠ PODNIKAT*
24.6. se v naší škole pořádala již tradiční beseda s podnikateli v rámci programu „Můžeš podnikat“. Tento program má za úkol inspirovat studenty k podnikavosti a podpořit je na jejich cestě k samostatnosti a nezávislosti. Beseda inspirovala žáky k tomu, aby byli aktivní a sebevědomí, aby ve svém životě realizovali své plány a sny, a měnili tak naši společnost k lepšímu.
Tento rok se besedy zúčastnili pan Josef Piňos majitel společnosti CONSIT s.r.o. a pan Jiří Grund zastupující firmu GRUND. Za jejich ochotu sdílet s žáky své podnikatelské příběhy moc děkujeme a přejeme jim hodně úspěchů v budoucím podnikání!
- Základní údaje
Prezentace studentských firem Junior Achievement
Ve středu 19. 6. proběhly v budově školy prezentace studentských firem, které touto akcí ukončily svoji činnost. Studentské reálné společnosti byly založeny v rámci předmětu aplikovaná ekonomie ve 3. ročníku studijních oborů ekonomické lyceum a cestovní ruch.
Společnost „GreenEnergy“ měla jako svoji hlavní činnost výrobu ovesných kaší a müsli do znovu naplnitelných sklenic. Vizí firmy bylo nabídnout běžně se stravujícím lidem zdravější a ekologičtější způsob, pod motem „Zdravě – chutně - hravě“.
Společnost „Dreamprint“ se naopak rozhodla podnikat v potiscích na oblečení. Vizí firmy bylo otisknout to co si zákazník „vysní“ na libovolný kus oblečení. Z vize vzniklo i moto společnosti „Tiskneme Vaše sny“.
Obě firmy čelily během roku jak mnohým obtížím, tak sklízely úspěch, například v soutěžích studentských firem, kde firma Dreamprint získala 1. místo za nejlepší slogan a 2. místo za prezentaci v anglickém jazyce. Žáci měli možnost si vyzkoušet „životní cyklus“ firmy od jejího založení k jejímu ukončení a zajisté si odnesli mnoho zkušeností do svého dalšího působení.
- Základní údaje
„Všude dobře doma nejlíp“
„Všude dobře doma nejlíp“ a neb jak procestovat 6 zemí za jeden den
Ve dnech 17. a 18. června připravili učitelé a vybraní žáci 2. a 3. ročníku naší školy dětskou animaci pro náchodské školky. Jednalo se o školku Březinova a Alšova. Pro školkové děti bylo nachystáno 6 stanovišť, kde každé stanoviště představovalo jednu zemi. Země byly vybrány podle jazyků, které se na naší škole vyučují, tedy: Česká republika, Anglie, Německo, Španělsko, Rusko a Francie. Žáci si pro děti připravili různé pomůcky, se kterými pak dané země představili. Tento nový projekt měl velký úspěch jak na straně mateřských škol, tak na straně naší střední školy. Setkání těchto dvou generací a vzájemné předávání informací bylo velkým zážitkem pro všechny zúčastněné. Rádi bychom v příštím školním roce tento projekt opět zopakovali.
Oběma generacím moc děkujeme a přejeme krásné prázdniny!
Igor Chmelař a Šárka Rudolfová
- Základní údaje
Slavnostní předávání maturitního vysvědčení 2019
11.června se na náchodské radnici konalo již tradiční předávání maturitních vysvědčení absolventům studijních oborů cestovní ruch a ekonomické lyceum. Maturitní vysvědčení předal a absolventům pogratuloval pan místostarosta Mgr. František Majer společně s paní ředitelkou Mgr. Danou Jarolímovou, třídním učitelem Mgr. Martinem Vrabcem a dalšími pedagogy.
Všem našim absolventům gratulujeme!
- Základní údaje
ERASMUS+ - ACADEMIA MERCURII na schůzce koordinátorů v Itálii
Zástupci střední soukromé školy ACADEMIA MERCURII v Náchodě se zúčastnili schůzky koordinátorů projektu ERASMUS+ v italském Rimini. Dalšími účastníky této schůzky byli zástupci středních škol z Velké Británie, Nizozemí, Itálie a Německa. Cílem setkání bylo dosavadní zhodnocení probíhajícího projektu „Moving Waters – how water shapes us“ a naplánování jeho dalšího průběhu. Projekt je zaměřen na partnerství a spolupráci mezi těmito školami. Učitelé a žáci postupně navštěvují všechny partnerské školy, kde je pro ně připraven program tak, aby žáci poznali systém vzdělávání dané země, její kulturu i historii. Komunikačním jazykem je angličtina, žáci i učitelé mají tedy ideální možnost se v tomto jazyce zdokonalit. Jazykové zaměření projektu koresponduje také s vizí naší školy, kde se právě na komunikační schopnosti našich žáků budeme od nového školního roku více zaměřovat.
Mgr. Dana Jarolímová
ředitelka školy
- Základní údaje
Odborné praxe
V těchto červnových dnech se ukončují odborné praxe žáků 1. – 3. ročníků studijních oborů cestovní ruch a ekonomické lyceum.
Žáci cestovního ruchu vykonávali odborné praxe v délce min. 2 týdnů jako průvodci na hradech, zámcích, přírodních lokalitách či pevnostech, nebo jako administrativní pracovníci cestovních kanceláří či informačních center, například: Kynžvart, Horšovský Týn, Lednice, Bečov nad Teplou, Konopiště, Bouzov, Kratochvíle, Lemberk, Červená Lhota, Nové Město nad Metují, Náchod, Andršpach, pevnost Josefov, informační centrum Nové Město nad Metují, Dobruška, Česká Skalice, Cestovní kancelář Hynek Souček a také v hotelu CIUDAD DE LLEIDA ve Španělsku.
Žáci ekonomického lycea vykonali odbornou praxi v délce 1 týdne na ekonomických úsecích firem, výrobních podniků, družstev či jiných organizací. Ze své praxe žáci zpracovali dle předem zadaných pokynů „Závěrečnou zprávu z praxe“. Tyto zprávy budou před komisí a svoji třídou obhajovat s Power Pointovými prezentacemi, které si pro tuto příležitost sami vytvoří. Obhajoby se budou konat 19.6.2019.
- Základní údaje
Projekt ACADEMIA MERCURII, soukromé střední školy z Náchoda, s názvem „Rozvoj kompetencí učitelů – start k evropské spolupráci“, realizovaný v rámci Výzvy 2017 Evropské komise KA1 – vzdělávací mobilita jednotlivců - za finanční podpory programu Erasmus+, se blíží v tomto měsíci ke svému konci. Cílem dvouletého projektu je zvýšení jazykových a metodických kompetencí vyučujících, kteří následně přenesou nově nabyté poznatky na žáky, a tím zvýší jejich konkurenceschopnost při budoucím uplatnění na evropském trhu práce. V druhém roce trvání tohoto projektu se tři pedagogové školy metodicky vzdělávali pro výuku anglického jazyka a anglické odborné terminologie oborů naší školy cestovní ruch a ekonomické lyceum během dvoutýdenních metodických kurzů a specializovaných hodin terminologie v irské metropoli Dublinu, na Maltě nebo v Londýně. Zajímavou příležitost sledovat metody výuky a motivace žáků ke studiu na anglické multikulturní škole dostal vyučující předmětu Informační a komunikační technologie během svého týdenního stínování učitele obdobného školního předmětu v Londýně. Nyní po proběhnutí posledního metodického kurzu se učitelé naší školy cítí plni chuti zkusit nové nápady a vyučovací metody ve své výuce a doufají, že v budoucnu budou opět mít možnost se vzdělávat a inspirovat pro výuku v rámci Erasmus+ projektů v zahraničí.
- Základní údaje
Jednodenní praxe 2.B
Třída 2. AB se v měsíci dubnu účastnila několika výjezdových praxí po našem okolí. Studenti si pro své spolužáky připravili rámcový program, itinerář, harmonogram a vytvořili malý zájezd pro svou třídu, na kterém si vyzkoušeli práci zaměstnance cestovního ruchu.
Nejdříve jsme společně s panem učitelem Igorem Chmelařem navštívili Náchod, kde nás provázeli studenti Pavel Jirman a Matěj Spěváček. Seznámili nás s historií a zajímavými místy tohoto města.
V dalším týdnu jsme vyrazili do města Rychnov nad Kněžnou, které jsme poznali díky průvodkyním Kláře Šatné a Denise Košťálkové. Největším zážitkem pro třídu byla možnost si zazvonit na zvon v historické zvonici a podívat se do místního pivovaru, kde se velmi líbilo panu učiteli Martinu Vrabcovi
Cílem 3. výjezdové praxe byla města Jaroměř a Josefov, kam se s námi vydal pan učitel Josef Sršeň. Těmito městy nás provedli Adelá Jablonská, Karolína Neumanová a Petr Karmín. Petr si připravil velmi vtipnou a dobrodružnou prohlídku josefovské pevnosti s podzemím. Naopak děvčata nám ukázala památky Jaroměře.
Zatím poslední exkurzí, kterou třída absolvovala, bylo město Broumov, se kterým nás seznámily žákyně Barbora Rojkovičová, Bára Vlachova a Kateřina Vernerová. Svojí krásou nás zaujal broumovský klášter, kde jsme mohli vidět ukázkovou prohlídku vedenou zkušeným a kvalifikovaným průvodcem. Praxi poté zhodnotila paní učitelka Šimková.
Díky této průvodcovské činnosti jsme poznali zajímavá místa, mnoho nových kulturních památek v našem regionu a každý z nás viděl rozdíly mezi jednotlivými pracemi studentů, které jsme všichni společně zhodnotili.
Filip Prouza
žák 2. B
- Základní údaje
Den španělské a mexické kuchyně
Den španělské a mexické kuchyně uspořádala ACADEMIA MERCURII, soukromá střední škola s.r.o., Náchod v pondělí 29. dubna pro své studenty španělského jazyka ve spolupráci s SVČ Déčko a španělskými rodilými mluvčími slečnou Laurou Casaiz (oblast Asturias) a paní Isabel Lopez García (oblast Galicie). Studenti španělského jazyka za pomoci rodilých Španělů uvařili v kuchyni Déčka 2 tradiční mexická jídla (guacamole s nachos a quesadillas) a 4 tradiční španělské pokrmy, jako jsou např. sladké rozquillas či typická studená rajčatová polévka gazpacho. Studenti si při vaření procvičili svou znalost španělského jazyka v konverzaci s rodilými Španěly a na závěr uvařené dobroty společně snědli.